söndag 1 januari 2012

Veckans In & Ut: Gott nytt år

In:
parfym från Love & Toast, avskedsgåva från mig själv
skål (recyclad), avskedsgåva från mina arbetskollegor
necessär, avskedsgåva från mina tjejer
mössa och halsduk, avskedsgåva från mina tjejer
handgjord ängel i betong, julklapp
skedsmycke, återvunnet: julklapp
handgjord änglaask, julklapp
kalender från Faktum, nyårsgåva från väninna
stickade mormorsrutor köpt på second hand, julklapp

Ut:
2 pkt värmeljus (ej stearin), julklappsleken: loppis
bodylotion, julklappsleken: loppis
bodywash, julklappsleken: loppis
kudde, köpt på second hand: loppis
strumpor, trasiga: slängas
kruka, hittade i soprummet: loppis
plunta, gåva: loppis
vinkaraff: loppis
julbonad: loppis
dvd, loppis

Summa: -1. Vi har ju fått en hel del julklappar och andra gåvor, så jag har fått gå en runda bland grejerna. Men det är skönt så man får perspektiv på det man har. Jag vill leva och veta vad jag har - inte samla på mig en massa prylar som glöms bort.

Under nyår så spelade vi musik via datorn och Spotify. Jag ser ingen framtid med att köpa skivor längre - på både ont och gott. Jag tror att vi inom snar framtid inte kommer ha stereo eller tv. Vi får bara se när vi tar det steget ut.

Inga kommentarer: