måndag 26 mars 2012

veckans in:ut

In:
1 ekologisk kokobok, gåva från vänner
1 mössa från bAgus, vinst
1 halsvärmare från bAGus, vinst

Ut: 
1 färdigläst bok, loppis
1 kjol som jag köpt på second hand, till loppis
2 ljuslyktor, loppis
5 krukor, loppis
2 hyllor, loppis
1 hängare, loppis
2 gardiner, loppis

Summa: -12. Vårstädning. Jag och min väninna ska ha egen loppis och sälja lite av det vi inte behöver. Resten kan vi skänka bort sedan. Jag har förövrigt hittat en sida på facebook där man kan byta grejjer med varandra. Sådant gillar jag. Den enes skräp är den andres skatt! Sedan är jag ute efter ett par begagnade Dr Martens (stl 39.5-40). Har hittat ett par med körsbärsblommor som jag vill ha - men jag inser också att det är bättre att köpa helsvarta som jag inte tröttnar på och som matchar allt. 


2 kommentarer:

emmy sa...

Hej! Jag älskar dina in och ut-inlägg! Jag har blivit lite inspirerad av det och har bestämt mig för att testa en variant, jag får inte köpa nya kläder förrän jag gjort mig av (inte slängt dock!) med två plagg jag inte använder. Vi får se hur det går. =)
När du skriver att du gjort dig av med saker på loppis, står du verkligen på loppis var och varannan helg? Jag handlar gärna på loppis, men har aldrig kommit mig för att stå där själv, för det känns som man måste samla ihop hur mycket saker som helst.
Lite rörig kommentar, men jag har funderat på det varje gång du skriver de här inläggen. =)

Vera sa...

Vad kul att du inspireras och oavsett vilken variant du kör så handlar det ju om att bli medveten om vad man köper och varför man gör det, och om finns det andra alternativ. Att tänka om.

Tycker din fråga förövrigt var väldigt bra eftersom det inte går fram i mina inlägg, och nej - jag står inte på loppis varje vecka utan sparar det jag tror jag kan sälja i källaren för kommande loppis som jag och min väninna ska ha, och det andra skänker jag till loppisen mitt emot mig eller emmaus.

Lycka till med rensningen! Kram, karma och kärlek