söndag 7 augusti 2011

Ugnabakade, vackra päron med kesogrädde

Min älskade blev så sugen på efterätt idag, och eftersom jag köpt goda ekologiska päron, så blev de grunden till receptet. 


Detta behövs: (4 pers)

2 päron
En skvätt grädde
2 msk riktigt smör
2-3 msk keso
kanel efter smak
agavesirap

Gör så här: Skölj päronen, och dela dem och ta bort kärnnästet. Lägg dem i en liten pajform med någon klick smör och in i ugnen i ca 15 minuter i 150 grader (tid kan variera beroende på hur mjuka man vill ha päronen). Under tiden vispar du grädden och blandar med keso. Sedan serverar du dem på ett vackert fat, med en klick kesogrädde, pudra dem med valfri mängd kanel och till sist ringlar du lite agavesirap över (och smöret som smält i ugnen). Hur himla gott som helst.




6 kommentarer:

Anneli Sjögren sa...

Mmmmmm....!!! Det låter supergott!! Kanske lika gott som min Hallonglas...!! :P
Här kommer mitt svar på din kommentar på min blogg:
Jag har PRECIS postat ett nytt blogginlägg där jag länkar till det receptet!!
Hoppa tillbaka till min blogg och klicka på länken som är allra sist i inlägget!!
Spännande med en ny privat blogg!! Den vill jag följa - gillade ju din Ekomuffin-blogg!!
KRAAAAAM!!! ♥

Vera sa...

Det var supergott! Jag ska genast kolla in din hallonglass. Yammy!

Ja, den här blir nog ännu mer privat än Ecomuffin. Mycket grönt och ekologiskt givetvis, men också det som sker runt mig, och inom mig. Mycket ord och mycket foto blir det också!

Anneli Sjögren sa...

Det låter som en bra blogg!! ♥ Synd bara att det inte går att prenumerera på den så man får nya inlägg till e-mailen...! Det gör den svårare att följa...! Men jag har lagt den till favoriter i alla fall!!
Här kommer svar på din nya kommentar:
Ja, det tror jag!! Eller rårörsocker! Man tager vad man haver...!! :D

Cilla sa...

Följa, följa, följa! :D

Vera sa...

Anneli: Går den inte prenumenera på den? Märkligt. Får kolla upp det och se om det går att ordna? Ska prova göra glassen med agave, men det brukar fungera till det mesta! <3

Anneli Sjögren sa...

Ja, det vore jättebra om det gick att prenumerera så att nya inlägg och kommentarer kommer till mailen!! Men jag vet inte om det går...!
Kommer du på ett sätt, så berätta det för mig för då ska jag fixa in det på min blogg också!!
KRAM!!