måndag 19 september 2011

Veckans In & Ut

Nyttig fiskgratäng alá 70-tal. Recept kommer senare i veckan.

Veckans In:
  • 1 st klänning i ekologisk bomull från Gudrun Sjödén
  • 1 stsvart långklänning. Fått av väninna
  • 1 st bok från second hand
  • 1 st långkoppel till Doris: gåva från grannarna
  • 1 par ekologiska tights (längre modell)
  • 1 st afrikansk, handgjord kruka från second hand
  • 1 st barnbälte från second hand (som jag gjort ett armband av)

Veckans Ut: 
  • 1 par strumpor: slängda
  • 1 par trosor: slängda
 
Summa: +5. Hur kunde detta ske undrar jag verkligen? Det var länge sedan jag låg på plussidan, och det känns ju inget vidare. Men det är bara att ta nya tag. Gåvor är ju svårt att stå emot, så jag är himla glad över kattens koppel (vilket gör att hon går och skriker hela tiden för att få gå ut på innergården istället för lilla uteplatsen). Vi har helt klart riktigt fina grannar!

3 kommentarer:

Anneli Sjögren sa...

Du kan ju inte alltid hamna på minus!! Då har du ju ingenting kvar till slut!! :D
Nä var glad åt det fina du fått/skaffat dig istället!! Tids nog har du tröttnat på det eller slitit ut det så det är dags att få dem på ut-listan!! :D
Kram!!!

Vera sa...

Haha, det har du rätt i! Men jag gör ibland en del impulsköp som jag inte alltid är glad för. De ger mig en kick för någon dag, sedan så mynnar det ut i någon sorts hopplöshet. Fast inget just denna vecka även om jag misstänker att den där krukan inte gillades lika mycket av sambon. ;)

Anneli Sjögren sa...

Jag tycker absolut att man kan göra skillnad på NYKÖP och SECONDHANDKÖP!! När du handlar på secondhand så bidrar du ju inte till nyproduktionen, och det är så billigt att det inte är hela världen om du ångrar sig eller sambon inte tycker om det!! Då är det ju bara att lämna tillbaka, och så "har ingenting hänt"!! :P
Lite värre är det ju då man köper helt nytt! Visserligen kan man ju lämna in det till en secondhandbutik, men det har ju förmodligen kostat en slant och svider då lite extra...!
Men att slå på sig själv har aldrig hjälpt och kommer aldrig att hjälpa - annat än möjligtvis högst tillfälligt...! Nä, NJUT!!! Var glad åt det du har och ge bort det när du tröttnat!! Easy peasy!! :P Kram på dig!!