onsdag 12 oktober 2011

Jag är så lycklig!


Jag har som sagt bestämt mig för att sluta på mitt jobb vid årsskiftet och just den känslan gör mig helt salig. Jag funderar faktiskt att studera nu till vårterminen - en grundkurs i psykologi. För att få lite uppehåll från jobb, innan jag söker mig vidare. Jag älskar psykologi, och är väl egentligen socionomen som ville bli psykolog.

Jag känner mig så lätt som om jag kan flyga! Och flyga ska jag, mot nya mål. Vi kommer få leva knapert i några månader eftersom vi båda ska studera. Men vi handlar inte speciellt mycket och vi ska satsa på billig ekologisk mat som linser och bönor och baka vårt eget bröd. Men det är det värt.

Bättre vara ute på hal is och ha det glatt än vara i lera och sörja.

4 kommentarer:

Cilla sa...

Åh vad glad jag blir! Det kommer bli hur bra som helst :D

Vera sa...

Ja, det är jag helt säker på! <3

Anneli Sjögren sa...

Härligt! Lycka till med ditt nya liv och med att hitta och nå dina mål!! Jag är övertygad om att du är på rätt väg!
Kram!!

Vera sa...

Tack Anneli! <3 Jag är mer än övertygad att jag är på rätt väg, sedan ändras alltid vägen under tiden. Men när man är på ett arbete där man "invecklar" sig själv istället för "utvecklar" - då är det nog. Jag borde bara tagit det här steget för länge sedan, men allt har sin process. Sedan har jag/vi vårt ekologiska företagande som vi vill satsa på, men jag tror inte tiden är inne riktig än. Men det börjar närma sig...