lördag 17 mars 2012

tävling: tea cup for tealovers



Nu kan du vinna din egen Eco Cup for Tealovers i porslin (den med rosor på som du ser överst i bild). Muggen tar upp till 3.5 dl te, och du behöver aldrig mer använda en pappersmugg. Förstå hur genialiskt det är för miljön. Det enda du behöver göra är att gilla unnamei på facebook, och skriva i My cup of Tea´s kommentarsfält varför du vill ha den. Du har fram till onsdag den 21 mars kl. 23.59 på dig att tävla. Det är klart du ska unna ”dei” en egen Eco Cup!

Så här beskrivs den hos unnamei.com: ”Eco Cup” är efterföljaren till klassikern ”I am not a paper cup” [...] Nu är den dessutom anpassad för teälskare med en liten tekanna i silikon som du lindar tepåsens snöre runt.

Muggen är tillverkad av porslin och har ett silikonlock och en midja av silikon så att man inte bränner sina fingrar. Midjan är avtagbar. Eco Cup är en perfekt imitation av de tusentals lattemuggar av papper som vi förbrukar utan att blinka.

2 kommentarer:

Anneli Sjögren sa...

Men ÅÅÅÅÅÅ!!! Jag är ju den borne Téolisten!!!! Och det där var den smartaste och sötaste témugg jag någonsin skådat!!
Jag skulle gärna vinna den och visa "världen" miljövänliga alternativ till dessa eländiga engångsmuggar!!
Dessutom tycker jag att kaffedrickandet blivit så självklart i samhället att folk nästan tycker att det är konstigt när man hellre vill ha té..!!
Med den här supersöta muggen som följeslagare på jobbmöten och caféer blir det roligare att vara "käringen mot strömmen"!!! :D

Vera sa...

Ja, jag anade att du faktiskt skulle vilja tävla. Kan du bara kopiera denna kommentar och skriva på "My cup of tea-bloggen". Inser jag skrivit lite missvisande - ska genast ändra det. ♥