måndag 19 mars 2012

doris är sjuk


Vår lilla bebiskatt, Doris är sjuk och det är så himla jobbigt. När vet man om man ska gå till veterinären eller inte? När vi vaknade i söndags så var hon slöare än vanligt och sedan dess ligger hon nästan hela tiden. Hon äter inte, men har druckit lite med hjälp av oss. Igår kväll piggnade hon till lite och drack själv och satt i fönstret och kollade efter grannkatten. Nu ser hon lite mer "pigg ut" tycker jag även om hon ligger. Öronen är mer uppåt och hon är inte lika apatisk så förhoppningsvis är hon på rätt väg. Hon har varit så här en gång innan, och vi misstänker hon tuggat i sig någonting. Men om hon inte är bättre tills imorgon så får det bli veterinären bums.  

Hon tuggade på ett äpple i lördags - är det någon som vet om äpplen kan skapa problem för en katt?

4 kommentarer:

Cilla sa...

Näe det ska inte vara någon fara. Tydligen många katter som äter äpple. Men hennes lilla mage kanske reagerade då hon inte ätit det förut? Tror inte det är någon fara :)
<3

Jenny / Ekomamma i stan sa...

Usch vad jobbigt! Vi har peppar peppar bara haft en pigg och frisk katt här hemma, så jag har inga råd att ge utan hoppas bara att det blir bättre.

Malin/BilboBlueEyes sa...

Usch, vad jobbigt!
Ibland skulle man ju vilja att de kunde tala...
Hoppas hon mår bättre snart.
Äpplen tror jag inte är några problem. Men en hel del andra frukter kan ju skapa problem bl.a. vindruvor som sliter på njurarna.
På frågan när man ska gå till veterinären så brukar jag tänka att så länge vår kisse inte är skadad eller verkar ha ont samt äter, dricker och tarm och blåsa fungerar så börjar jag med att ringa och fråga innan jag sätter mig i bilen. Men bättre "safe then sorry" och jag är en riktig hönsmatte som gärna åker en extra gång... ;-)

Anneli Sjögren sa...

Hoppas Doris mår bättre nu!!
Healingkramar till er!! ♥