måndag 29 augusti 2011

Veckans In & Ut

Vi hade kräftskiva i helgen. Kockumfatet, tallrikarna  och de blå glasen är köpta på second hand.
Veckans Ut:
  • 3 par tröjor: Emmaus
  • 2 gardiner (från förrådet): Emmaus
  • 2 små handdukar (från förrådet): Emmaus
  • 2 stora handdukar (från förrådet): Emmaus
  • 2 julklappstvålar: Emmaus
  • 1 hink: Emmaus
  • 1 dammsugare (min mamma fick den)
  • 3 böcker (från förrådet): Emmaus
  • 2 skrivböcker från filmvetenskapen: Sopsorterade
  • 1 tavla: Emmaus
  • 2 Djurgårdens flaggor (i förrådet): Tillhör min bror och har nu återförenats med honom igen
  • 1 lampa: Emmaus


Veckans In:
  • 2 gamla röllakan mattor (gåva från min mamma - de är över 10 år)
  • 1 st linklänning från Gudrun Sjöden
  • 1 st randiga strumpbyxor
  • 2 vykort av Jan Stenmark som vi ska rama in
  • 5 krukväxter
  • 2 beiga småkrukor (hittade i soprummet)
  • 1 svart vinterjacka som jag ärvt av min väninna

Summa: -8: Ibland är det roligt när man börjar gräva i saker som stått i förrådet hur länge som helst. Gamla handdukar och gardiner från 90-talet. Jag lovar att jag har varit en samlare, eller haft en stor oförmåga att slänga saker förut. Det är en sådan skillnad nu, och det känns så befriande. Dock så sparar jag vykort, brev och sådant eftersom det är kul att läsa när man blir äldre.

Jag har dock en förmåga att slänga i saker i skålar eller garderober för att få bort dem ur sikte. Jag har lovat min handledare att ta tag i dem med innan jag lägger dem i skålar och i garderober (eller svarta kassar i förrådet) eftersom det tar på min energi.

3 kommentarer:

Anneli Sjögren sa...

Du är duktig du!!! :D
Jag stirrar bara på allt som dräller här och tänker att "nån dag..." men den kommer visst aldrig!!
Men jag är trött hela tiden och inte ens roliga saker orkar jag med...! Hoppas det blir bättre snart, för jag orkar inte vara trött längre..!

Vera sa...

Tack Anneli, men det är ju också ganska förståeligt att man inte orkar rensa i röran när man inte har orken. Men det är bra att börja med en liten låda, så man börjar någonstans (eller skickar någon som hjälper dig). För mycket prylar runt oss tar ju också vår energi sägs det ju enligt Feng Shui. Lots of love. Kram

E. sa...

Asså, asså! Skrev en lång kommentar, men den verkade tyvärr försvinna.

Summa summarium var i alla fall; samma här. Mycket saker. Lite ork. Fast jag har sedan i höstas rensat mer och mer. Vill ha koll på sakerna, som den organisatör jag är. Märker dock hur tingen tar energi, när kraften är liten. De ligger överallt och de blir liggandes också.

Kluvet det där. Loppis-ohh ja!! Massa saker-ohh nej!! Utmaningen blir de två fyllda förråden jag har hos min mor. Men hon bor långt bort och jag får ta det när det finns mer kraft.

Var oerhört befriande att åka iväg med alla de där loppissakerna härom helgen!

Värme till dig/er
/E.