måndag 5 september 2011

Veckans In & Ut

Ett återvunnet armband jag köpte. Hur fint som helst!


Veckans Ut:
  • 1 glas: Emmaus
  • 6  trasiga underbyxor: sopis
  • 5 par trasiga strumpor: sopis
  • 1 trasig tröja
  • 1 gammal walkman: Emmaus
  • 1 plastblomma: Emmaus
  • 1 cdhållare: Emmaus
  • 1 par bomullsbyxor: Emmaus

Veckans In:
  • 3 par ekostrumpor från Sockdesign
  • 1 ekologisk tvål
  • 1 ekologisk hårfärg 
  • 1 ekologiskt tvättmedel
  • 1 blekmedel
  • 2 askar ekologiska tamponger
  • 2 presenter till Cilla (miljösmart bok och armband från Humanity)
  • 3 ekotrosor
  • 1 vintermössa (ny, och ej eko - men helt fantastiskt söt)
  • 1 sjal som sponsrar kvinnor att få lån som odlar i Afrika: Gåva till väns barn
  • 1 armband av återvunnet skärp
  • 1 hjärta köpt av Project Save the Earth
  • 1 aloevera tandkräm utan flour

Summa: +2. Fast då vet jag egentligen inte om tvättmedel, tvål, tamponger och blekmedel ska räknas in? Men hur som helst så har jag handlat en hel del denna vecka. Vintermössan är väl inte det bästa köpet, både nytt och icke ekologiskt. Men ibland så blir man kär, och jag tyckte om den så himla mycket. Så jag slog till helt enkelt!

Inga kommentarer: