måndag 5 september 2011

Vikten med att få cred när man tränar!

Min bror är världens bästa peppare (och brorsa givetvis)! Han peppar mig oerhört mycket i min träning och att jag ens började gymma är nog mycket hans förtjänst. Nu är han igång igen och vill jag ha cred för min träning så sms:ar, ringer eller chattar jag med honom och jag får direkt feedback - som en personlig tränare även att han bor i Oslo! Han säger han ska vara med mig på denna resa ända tills jag når målet, men att jag kommer få kämpa!

Foto från Fitnessguru

Brorsan pekar också på att kosten är lika viktig och eftersom jag äter relativt nyttigt (men lite för mycket kolhydrater) så rekommenderade han mig att prova mirakelnudlar som innehåller 10 kcal per portin och innehåller bara fibrer men ger en mättande känsla. Du kan göra en wok med dessa eller äta till vilken mat som helst. Så jag har beställt 15 stycken för att se om det fungerar.

Dagens träning (bränna kalorier):

Promenad på löpbandet: 45 min
Jogging: Avslutade passet med 7 minuter jogging, och det kändes som jag faktiskt kunde fortsatt en stund till. Dock tar jag det lite lugnt nu i början, men det var en go känsla.
Sammanlagt: 52 min

5 kommentarer:

Maria sa...

Härligt att du kommit igång Vera!! Lycka till nu!
Kram

Vera sa...

Tack Maria! Och JA, det är grymt skönt! ;)

Jenny sa...

Det är skönt om man kan få pepp från någon annan, men ingenting kan jämföras med den egna inspirationen. Då känns allt roligt och lätt, och man behöver inte kämpa. Fast just nu verkar du ju ganska så inspirerad, så då ska det nog bli lätt!

Lycka till och KRAM!

Anneli Sjögren sa...

Härligt Vera!! Vad duktig du är!!
Men du... de där nudlarna... vad ÄR det egentligen?? Och var köper du dem?? Blev ju nyfiken juh!! :P

E. sa...

Åhh, jag åt nudlar av brunt ris idag! Finns massa sorters nudlar, som är glutenfria :-) Bovetenudlar, svart ris osv...

Kul för dig att du har kommit igång!! Jag längtar till den dagen jag KAN röra på mig igen... Hoppas att kilona håller sig där de ska på vägen :-)

Kram och pepp!
/E.