lördag 5 november 2011

Hållbart möte och prickigt fynd


Mötte en eldsjäl igår när det gäller hållbarhet, och som håller på med ett projekt tillsammans med några andra drivkrafter. Hon bjöd i alla fall på lunch och hon intervjuade mig, och sedan pratade vi allmänt om hennes projekt, och vårt företag. Hon har arbetat med ekologisk skönhetsvård i Frankrike så hon hade koll på en hel del franska ekomärken som hon gav mig. Ett spännande möte helt klart, och vi ska hjälpa varandra framöver. 

Var sedan på Emmaus med sambon och köpte lite gafflar då vi råkade slarva bort några under flytten. Så jag valde de finaste gafflarna jag hittade. De var inte likadana, men alla hade en rundad form längst ned. Jag gav en guldpeng för 5 stycken. Sedan köpte jag en träsked, så jag kan sortera bort en plastsked. Vi har inte så många kvar, men jag försöker bli av med dem helt och hållet.

Hittade sedan en prickig väska som jag inte riktigt kunde slita mig från - jag försökte avstå den eftersom jag har så många väskor. Men det gick inte. Så jag gav mig själv i löfte att sälja en av mina väskor  på loppis/tradera (en väska köpte jag för flera år sedan (på loppis givetvis) och den är så himla fin - men jag har inte använt den mer än 1 gång). Denna prickiga väska är av ett slitstarkt tyg, så den är perfekt att bära varor/skolböcker i, men också användas som en vanlig handväska (se bild).

Inga kommentarer: