torsdag 3 november 2011

Utmanad och bebisgos


Nu utmanar Cilla mig (eller utmanar - hon frågade om jag var med), men jag blir mer taggad av utmaning hellre än "är du mé-grejset"! Vi ska träna 30 gånger innan 2012, vilket inte ska vara en omöjlighet - men jag kommer få kämpa lite helt klart. Jag räknar med denna vecka, och har då tränat 2 ggr. Så jag har alltså 28 ggr kvar, vilket är i princip varannan dag fram till nyår. Hey ho, let´s go!

Har förövrigt hittat ett drömjobb, så jag håller på att göra värsta fina CV:et nu - så jag kan söka det (och ha ett färdigt CV när jag söker jobb) Det värsta är att jag får sådan prestationsångest när det är ett jobb jag brinner för. Men å andra sidan - jag gör så gott jag kan. Jobbet är bara 75 %  men då får jag tid för företaget och även gå kurser ibland. Håll tummen för mig.

Sedan har Adam och hans mamma varit på besök idag efter skolan. Han är så himla söt, så man nästan vill äta upp honom. Han gjorde så roliga grimaser trots sina bara 9 månader, och han blev himlastormande kär i Doris som var väldigt nyfiken på honom. Zom han gömde sig bakom tv:n - för barn är läskiga tycker Herr Vit.

Nu har jag ledigt i flera dagar - fatta så skönt!

8 kommentarer:

ämmah sa...

åh vilken spännande utmaning! :) hur många gånger blir det per vecka i snitt? och vad är det för drömjobb! jag blir nyfiken :) du kan väl messa mig på facebook om du inte vill skriva här :D KRAMS!

Vera sa...

Ja, du får haka på Äm! ;) Men det blir varannan dag på ett ungefär, så ca 3-4 ggr i veckan. Men vi räknar även minst 40 min promenad som ett pass också. Men jag har lättare att motivera mig till gymmet tror jag.

Anonym sa...

Åh, jag håller tummarna för dig!

Och vilken bra utmaning! Jag lovar inget högt, men jag tränar ju trots allt så kanske att även jag hinner 28 pass innan året är slut! :) (har också tränat två gången redan i veckan - tur det! ;))

Vera sa...

Tack fina Pernilla! JAAAA, haka på du med! Ju fler som är "tillsammans" ju roligare det blir! ;)

Anneli Sjögren sa...

Va duktig du är!!
Jag lovar att hålla tummarna för jobbet du ska söka!!! Hoppas verkligen att de får turen att ha dig som co-worker!! :D
Min beställning kom fram idag!! Så imorgon ska jag testa nya deon!!! Hoppas verkligen att den funkar på mig och att jag tål den!! Jag har ju rätt känslig hud...!! Så du kan väl hålla tummarna för mig också...!! :P
Kraaaam!!! :D

Vera sa...

Tack Anneli! <3 Åh, vad kul att du fått din beställning! Ja, jag hoppas den fungerar på dig. Testa gärna lite först. Men ingen har klagat på den och jag har ju testat den själv. Jag tycker den doftar för mycket då jag kört doftfritt senaste året, men det kommer en doftfritt variant av denna inom kort så jag är överlycklig! Hoppas du blir nöjd och hör av dig om du undrar något. Kram

Anneli Sjögren sa...

Jag testade lite på underarmen igår, och det verkade funka så imorse använde jag den med vaniljdoft, och jag tycker att jag luktar såååå gott!! :D Funkar verkar den också göra!! :D
Jag ska ge bort en deo till min ena dotter - hon har också superkänslig hud...!!
Det blir bra det här!!! :D
Kram!!

Vera sa...

Åh, vad härligt att du är nöjd! Ja, Hoppas verkligen den doftfria är lika bra som de med doft! Du får berätta vad din dotter tycker om den också sedan. <3