måndag 12 december 2011

Skräpletaren


 Ja, jag är en skräpletare. Jag letar alltid i allt som andra slänger. Jag hittar det ena efter det andra, och nu har jag hittat ytterligare ett nytt fynd. En slags hylla i stringliknande material, och jag blev så himla lycklig. Frågan är vad jag skulle använda den till (den var liksom bekant också, men jag kunde inte riktigt komma på var jag sett den innan)? Jag satte den tillslut på diskbänken där jag helt sonika placerade diskborste, bestickskålen, diskmedlet och annat smått och gott, och vattnet från besticken rinner av  snabbare när vi diskar, så det är himla smart också!

Igår kom en väninna på besök och jag visade henne mitt fynd. Hon skrattade hjärtligt och sade: "En sådan där har jag med - det är ju en sådan du har kompostpåsen i". Jaha, så spännande var det, och då insåg jag att jag var just det - en skräpletare, eller en skräpig letare? Nåja, den står fortfarande kvar på diskbänken. Även om det är en komposthållare så håller den också mina diskgrejer just nu. Återvinning my dear friend, återvinning.

3 kommentarer:

Anneli Sjögren sa...

Ha ha!! :D Jag älskar grejer som funkar till inte bara det den är tänkt för , utan massa annat också!! Multifunktionellt!! Det är ju toppen!! :D

Anonym sa...

Haha, underbart! Jag tycker det blev snyggt - tji fick den som slängde den, helt enkelt! :) Med tanke på formen på den borde man säkert kunna få plats med en rottingkorg eller liknande i den också, ifall man vill ha annan förvaring däri!

Vera sa...

Ja, visst är det härligt, Anneli! Jag förstår nu i efterhand att jag kände igen den från en fd lägenhet.

Smart, Pernilla! Jag skulle faktiskt kunna skruva upp den på väggen, och placera en korg däri. Det får bli dess nästa projekt när den tröttnat på disken! ;)