måndag 30 januari 2012

nu bloggar jag på living green igen


Jag fick värsta idén under dagen, och lekte lite med tanken vad jag skulle göra av den. Min kreativitet nästan imploderar just nu, och allt är ju inte riktigt genomförbart men mycket. Men jag hörde av mig till Edit på Living Green och hon nappade. Så nu bloggar jag där också (och igen), och bloggen heter My Cup of Tea, och handlar helt enkelt om te, och då främst ekologiskt te. Så vill du utvecklas i din te-kunskap, testa nya teer, hitta nya redskap till tedrickandet, kolla efter tekoppar, kannor och teserviser på loppisar, läsa om den ayurvedisk synen på te, hur man dricker te i olika länder, hur du kan använda te i naturlig skönhetsvård, experimentera med te och hitta nya perspektiv med te – följ då med mig in i denna helt fantastiska och magiska värld.

13 kommentarer:

Jenny / Ekomamma i stan sa...

Kul, visste inte att du gillade och kunde så mycket om te!

Cilla sa...

Haha underbart!

Vera sa...

Jenny: Det kan jag inte, men jag är oerhört fascinerad av te och dess magiska värld. Så jag kommer nog lära mig lika mycket som de som följer mig.

Cilla ♥: Ja, så går det när Vera får ideér ibland. Tur att jag inte startade ett till företag - nu får det vara nog. Typ. Fast det kanske generar i mer te på Maryfly? Who knows?

Anneli Sjögren sa...

Kul Vera!!
Själv har jag ställt diagnosen "Téolist" på mig själv...!! Jag ÄLSKAR té!! Tyvärr(?) dricker jag nästan bara svarta téer, och långt ifrån alla är ekologiska...! :-(
Men fasen va gott det är!! :D
KRAM!!

Vera sa...

Då vet jag vem jag ska intervjua framöver då! Du har säkert lite te-tips till mig också, som du kan ge läsarna och mig? Kram

Anneli Sjögren sa...

Ha ha ha..!! Nja, det vet jag inte..!! Det skulle väl möjligtvis vara om örttéer då!! Det är jag uppväxt med; min mamma plockade olika örter och komponerade örttéer både som sällskapsté och för mer medicinsk användning...! Säg till i god tid om du vill göra en intervju så jag hinner förbereda mig...! :P

Vera sa...

Ja, ört-te it is! Låter som ett otroligt bra tema. Vill du skriva ett litet inlägg om ört-te till och med? Du kan ju publicera den på din egen blogg också. Så får du gästblogga hos mig också? Men bara om du har tid givetvis. ;)

Anneli Sjögren sa...

Hmmm...! Det vore kul!! Hur bråttom är det?? Känner att jag måste läsa på lite först...!! :P

Vera sa...

Ingen bråska alls utan ta den tid du behöver. Behöver du deadline så hojta till! ;)

Anneli Sjögren sa...

OK! Ja, om inte annat så behöver jag nog en påminnelse när du tycker att det är dags...!! Jag har en tendens att tycka att allt ligger så långt fram i tiden och så *hoppsan* så var tiden inne..!! :P
Men eftersom jag har kunskaperna nån stans härinne innanför pannbenet så behöver jag inte allt för lång tid på mig..! Det räcker nog med några dagar eller så!! :D

Vera sa...

Ja, men kör på det. Vi tar ca en vecka då, och blir det inte färdigt tills dess så tar vi en till. Men jag vet själv jag jobbar bäst med lite tidsram annars är det lätt det skenar iväg.

Lisa sa...

Den bloggen ska jag absolut hålla ögonen på!

PS. Vilket _inte_ betyder att jag släpper denna - gillar den sköna blandning av inlägg du gör här! :)

Vera sa...

Vad snäll du är Lisa! Och vad glad jag blir! <3