tisdag 10 januari 2012

Att vara sin egen Chef

vardagsmagi
den vissna blomman åkte ned i det smutsiga vattnet och vecklade ut sig så fint

Jag har tänkt på det här med att ha ett eget företag. Vi har ju hela tiden haft det bredvid våra respektive jobb/studier (och ibland både ock) och jag har flera gånger skrivit det är skönt med en ledig dag, när jag i själva verket har sysslat med vårt egna företag. Det kan ju vara så att vi inte riktigt ser det som ett heltidsjobb (även om vi sysslar med det på heltid) just för att vi inte tjänar något på det än - mer än att vi kan betala lån och köpa in lite nya varor emellanåt. Men... att vara sin egen chef är nog lite så att man jobbar för sig själv, och därav så känns det inte lika betungande? Jag kan inte se det på något annat sätt. Och mina sambo och jag sköter halva företaget var, och vi kompletterar verkligen varandra. Det känns så himla skönt. Men jag längtar efter att få sätta det i hamn - att satsa fullt ut! Men först en kurs i psykologi, sedan får vi se vad som väntar.

2 kommentarer:

Anneli Sjögren sa...

Hoppas verkligen att ni kommer att kunna leva på ert företag!! Tänk va härligt att kunna få en försörjning från det man älskar att göra!! :D
Det är så livet ska vara!!
KRAM!!

Vera sa...

TACK! Ja, det hoppas jag verkligen Anneli! Och så får det bli - en vacker dag. Det vore oerhört härligt att få syssla med det som man är intresserad av, och dessutom lär jag mig mer och mer varje dag. Jag blir liksom aldrig fullärd!