onsdag 11 januari 2012

egen dag med långpromenad

bild tagits från nätet

Idag är min egen dag. Jag är ensam hemma nästan hela dagen och det ska jag givetvis njuta av (jag får sällan egentid så jag gläds när jag får den, även om jag älskar min sambos sällskap) Jag sitter just nu och fixar lite med företaget och svarar på mejl. Jag skriver även upp vad vi behöver beställa in för att fylla upp lagret igen. Vi har ingen stor summa varje månad så det gäller att välja rätt. Men det är en utmaning, och jag lär mig hela tiden. 

Förövrigt så har jag blivit kreativ igen. Mitt gamla jag börjar komma fram igen, eller rättare sagt orkar komma fram. Nu sprutar idéerna hela tiden och det är så himla skönt. Jag gjorde egna kort förr som jag sålde och jag funderar ta upp det igen. Men först ska jag göra ca 50 stycken bröllopskort till min väninnas bröllop i sommar, och hon/de är inne på att göra det på miljövänligt papper, i alla fall! Lovely.

Snart ska jag dock gå en långpromenad med M och fika, och lägga på gårdagens beställningar. Sedan så ska jag på teater ikväll med min älskade vän, Cilla. Jag fick den i födelsedagspresent i oktober, men det var först nu vi kunde gå på den. Teatern är en fri tolkad fortsättning på Ajvides "Låt den rätta komma in". Teatern börjar klockan 22.30, så det är sent, vilket gör det ännu mer spännande. En egen dag fylld med magiska härligheter! Tack livet.

Inga kommentarer: