torsdag 12 januari 2012

...och så kom den dagen då Veras blev helt till sig för en väska!


Och nu så ska den ekologi och miljömedvetna Vera avslöja en riktig goding! Jag är såld, såld på en väska! Jag vill ha den så det värker. Mitt vill ha-begär är så starkt att jag nästan inte kan stå emot. Och jag är värd den, givetvis. Eftersom jag inte heller valde att tatuera mig (avbokade i sista stund), så jag har pengarna. Men så enkelt är det inte. Vad är det som gör att jag vill ha denna, och kommer magin avta när jag har den i hand (eller på axeln)? Och kommer jag i så fall använda den i många, många år? 

Det som jag rejält gillar med denna väska är dragkedjan i själva "överlocket" och svalorna på väskan. Det finns många väskor med kedjan i överlocket numera, för betydligare billigare peng.

Jag tänker givetvis kämpa för den, så jag tänker ha köpstopp från och med nu - inget onödigt fram till den 1 mars. Och så kommer  jag få en liten slant i slutet av denna månad från mitt förra jobb. Deal? Vad tycker du? Är jag helt kokobeng?

6 kommentarer:

ämmah sa...

du är inte kokobäng! du är fullt normal :) nu låter jag som den lilla jävulen på din ena axel, men du är ju så duktig med så mycket, klart du är värd den ;)

Vera sa...

Ja, jag tänker lite så. Det är ju väldigt sällan jag unnar mig något nytt. Jag ska dock tänka igenom det en och två och kanske 10 ggr! Tihi. Kram

Pernilla/ekoenkelt sa...

Man får "vilja ha" ibland också! Avvakta en stund och se om du inte kan släppa den - då kan du köpa den sen om du fortfarande verkligen vill! Hellre en väska man verkligen vill ha än 10 secondhandväskor som blir substitut!

Vera sa...

Jo, det är klart man får vilja ha något, men det är väldigt olikt mig att vilja ha något materiellt så mycket att jag nästan spricker. Har varit och provat den idag, och den är så himla fin. Såg dock en mindre variant som är begagnad - så jag får nog fundera på det lite till. Jag har dock varit kär i den i ca 1 år, så det är ju ingen ny kärlek direkt även om intresset inte varit lika antändligt som nu. :)

thejeanettishway sa...

vad kostar väskan???
*nyfiken*
kram från dalsland//

Vera sa...

Den kostar för att vara exakt: 3599 kr. Så det är inga småpotatis direkt. Frågan är om den är värd priset?