måndag 9 januari 2012

Nu börjar mitt nya liv

Jag börjar nog smått inse att jag inte ska jobba mer på mitt nuvarande gamla jobb. Det är ett lugn i min kropp som jag inte haft på länge - det är som min kropp tagit en stor suck av lättnad. Nu kommer det lättare att få balans, och att jag förhoppningsvis kan jobba bort mina kilon när jag får en kontinuerlig lunk och inte sena nätter fyllda med hål av otillräcklighet och stress som jag försöker dämpa med sötsaker. Jag är faktiskt den viktigaste personen i mitt liv, och jag behöver hjälpa mig själv om jag ska kunna hjälpa andra framöver. Mitt välmående och min kropp ligger i fokus i år. Det är mitt år. Jag må hända dra ned på allt, eftersom vi båda pluggar. Men det är det så himla värt.


Förövrigt så ska en vän börja träna på mitt gym, eller rättare sagt hon har haft ett kort sedan i slutet av augusti men inte varit där en endaste gång. Imorgon kör vi, så det ryker. Jag ska bli hennes personliga pepper! Det kommer givetvis gynna mig med! Och idag registrerade jag mig på min kurs i psykologi. Och ja, det kommer bli kämpigt med mycket engelsk litteratur, men jag får se det som ett sätt att lära mig mer och bättre engelska! Nu börjar mitt nya liv - med nya utmaningar! Hänger du me?

4 kommentarer:

Cilla sa...

Klart jag hänger med! Jag är alltid med <3

Anneli Sjögren sa...

Grattis till nya livet!! Det kommer att bli bra, det känner jag på mig!! :D
Lycka till med träningen och utrensningen och allting annat!! KRAM!!!!

Om oss sa...

Cilla: Ja, du e alltid me, givetvis. ❤

Om oss sa...

Jag börjar väl mitt nya liv varje år, men förhoppningsvis ska det synas mer resultat. Och farsgubben som slutade röka samtidigt som mig har gått upp 12 kg. Jag har inte gått upp, men inte nämnvärt ner heller. Men nu får det vara nog! Jag vill vara sunt mullig, i alla fall. Så jag hoppas dessa drastiska förändringar ska förändra mig något! Vi kämpar ju på så tappert så nu vill vi se resultat! Kram, karma och kärlek!