onsdag 15 februari 2012

beyond retro



Alltså, det är väl ingen nyhet jag gillar second hand? Idag när jag och en väninna skulle köpa material till hennes bröllopskort som jag ska göra så fick vi ett flygblad om Beyond Retro. Åh, vad glad jag blev eftersom jag bara för några dagar kollade deras webbshop på Internet. Äntligen i Göteborg, eller inte? Det visade sig när vi hittade ned att affären funnits i Göteborg i 2 ½ år! Vi har varit helt ovetande om detta. Det var nästan så jag skämdes att jag ställt frågan. Vi hade inte tid att stanna så länge som jag velat, men i helgen ska jag dit och kolla runt igen. 




Dessa volangkjolar hängde i taket - så oerhört fint.




6 kommentarer:

thejeanettishway sa...

wow!
var i göteborg???
kram till dig :)

Pernilla sa...

Förstår att du blir glad! Love Beyond Retro! :)

Anneli Sjögren sa...

Oj vilken häftig affär!! :D Verkar stor!!
Har de bara kläder??

Vera sa...

Jenaette: I Arkadenhuset. Jättekrångligt att hitta dit, för du är tvungen att gå igenom en annan affär (som jag nu inte minns vad den hette). Du åker en rulltrappa ned och där i ett hörn av affären är Beyond Retro - så det är inte konstigt man inte hittat den innan.

Pernilla: OM!

Anneli: Nej, den är på pytteliten bostadsyta, men de har verkligen lyckats använda varenda millimeter. Proppat med kläder!

Jenny / Ekomamma i stan sa...

Haha, vad lustigt att du missat det.

Jag gillar också second hand, men eftersom jag inte känner att jag har tiden att gå runt och leta så köper jag det mesta på Tradera nu för tiden. Lite tråkigare kanske och man kan missa de där riktiga fynden, men tidssparande.

Vera sa...

Jag älskar verkligen gå in i en second hand affär och frossa, pilla, ta, leta - jag letar alltid efter det där fyndet utöver något annat. Men jag förstår också att det är skillnad om det finns barn i bilden. Jag tycker dock du ska unna dig någon dag - för det är du värd!