fredag 17 februari 2012

jag mailade diana svensk


Jag köpte ett par ekologiska fingervantar av märket SVENSK i förrgår då jag tappat mina vantar och behövde ett par nya då kylan verkar komma varannan dag här i Göteborg. Alla produkter från SVENSK är gjord av ekologisk alpacka. Jag tog på mig dem direkt efter jag köpt dem eftersom jag höll på att frysa sönder fingrarna. När jag kom hem så märkte jag att en rosett lossnat någonstans på vägen. 

Jag tänkte om jag går tillbaka så får jag ett nytt par, men det var ju nya vantar så jag kom att tänka på att de skulle kunna skicka en rosett till mig, så jag kunde sy på den själv för att spara på miljön. Så jag mailade Diana Svensk som är grundare och designer för märket och jag fick svar efter en kvart (jag älskar engagerade människor). Behöver jag säga att jag älskar Dianas tanke om återanvändning, och företagets helhetstänk! Det gör mig så himla glad.

Sedan att Diana erbjöd mig låna ett provex av något som kommer att komma nästa år i deras kollektion är helt fantastiskt - för att jag skulle få ha den på mig på min stora dag! Vilken människa. Nu behövdes det inte - men att bara erbjuda den tjänsten. 

"Hej Veronyca!

Tack för ditt mail! 

Vad tråkigt att höra att ena vanten tappade sin rosett. Dessvärre har vi inte några extra rosetter hemma. Det är faktiskt första gången vi har en kund som hör av sig i den här frågan, men det är faktiskt en väldigt bra idé du kommer med, jag ska pröva ett beställa ett par extra rosetter till nästa leverans. Men tyvärr kan jag inte hjälpa dig med en ny rosett nu... 

I övrigt jobbar vi lite med "up-streaming" i vår produktion, dvs. när vi får reklamationer så skickar vi tillbaka dem till fabrik med andra leveranser så återvinns materialet till nya produktioner. Du får gärna byta ut vanten (kostnadsfritt) direkt hos oss, så ser vi till att vanten återvinns. Dock har vi bara http://www.dianasvensk.com/collections/all-products dessa produkter kvar på shopen, inga vantar tyvärr! Men en mössa får du gärna byta till om du vill. 

Är det vantarna du vill ha så får jag hänvisa dig till att gå tillbaka till butiken - oftast är butikerna bra på att skicka tillbaka reklamationer så vantarna hamnar nog hos oss ändå! 

Hoppas att det här svaret hjälpte! 

Vänliga Hälsningar, 
Diana Svensk
Grundare/Designer



7 kommentarer:

thejeanettishway sa...

jag som är sån prisnörd undrar över priset så klart :)
kram och go lördag önskas.
i går sol från klarblå himmel och dagsmeja.
idag halv snöstorm!

Vera sa...

Jag köpte dessa på rean och betalade halva priset: 179 kr. :)

Lotta sa...

Bra service! Får jag fråga vilken affär du köpte dem i? Visste inte att Svensk såldes i nån fysisk butik här i Göteborg.

Vera sa...

Riktigt genuin service! Jag köpte dem på Åhlens, men har sett dem på Raglady och en affär i Haga (som jag inte komme på vad den heter).

Lotta sa...

Haha där ser man! Jag har uppenbarligen dålig koll :)

Vera sa...

Fast inte längre Lotta! :)

Lotta sa...

Nej precis :-) tack!