fredag 17 februari 2012

finfika, solpromenad & fabriken


Har idag träffat min fina vänner M & M och deras söta charmtroll för fika och solpromenad. Vi passade på att kolla M`s kompis som startat en second hand i Majorna som heter Fabriken. Fast det var mer designprylar och därefter var ju även priset då givetvis. Men jag blev så himla förtjust i en gul lampa som jag vill ha i köket. Det skulle bli en sol, lysa upp vårt kök då vi har rätt murriga, grå och blå tapeter med blommor. T och jag ska dit imorgon och kolla läget, och gillar han den lika mycket som jag så köper vi den som en investering till vår lägenhet.

När M & M skulle iväg och göra ett ärende för framtiden så fick jag och charmtrollet promenera i solskenet själva. Vi kollade in Majornas äldre delar. "I" sov mest i och för sig, så det var lite nervöst hur hen skulle reagera när hen vaknade, men det var bara glada budskap via nappen. Ja, vi hade ett nappsamtal kan man säga om livets djupa områden. Åh, vad jag vill ha barn, nu. Vi funderar på adoption eftersom jag har svårt att bli gravid. Vi önskar med hela våra hjärtan, i alla fall. Tur jag har vänner som jag kan bebisgosa hos, så länge. 

En riktigt härlig dag, helt klart. It´s life dear people. 

4 kommentarer:

Jenny / Ekomamma i stan sa...

Det är aldrig kul att längta barn när det inte blir. Vi fick ju E via ivf till slut, så jag vet hur det känns. Vad fint att du kan vara öppen med det och att ni funderar på adoption. Kram!

Vera sa...

Ja, det är det. Jag slåss/lever/tänker med den tanken varje dag. Ibland tänker jag att det inte är meningen jag ska ha barn. Ibland tycker jag livet är orättvist. Ibland kan jag för stund leva med tanken att inte få barn. Tycker det är fler och fler som har problem med att bli gravida. Har flera runt mig. Några har blivit gravida liksom du med IVF. Jag är glad för din skull Jenny! <3 Kram

ämmah sa...

åh, du hade blivit en sån fin mamma! och det kommer du bli en dag, det är jag säker på! KRAM <3

Vera sa...

Du är så rar Ämmah! Men så tänker jag också - på något sätt. ♥