söndag 15 januari 2012

veckans in & ut: i´m in love with a bag!

Veckans In:
2 polkagrisrandiga burkar från Frälsningsarmen
1 Faktum, tidning som hemlösa säljer
1 Psykologibok

Veckans Ut:
100 cd´s: skänka och sälja (till väskan ska det sparas, tralla la la)

Summa: -96! Slå det om ni kan!  Hade någon frågat mig för antal år sedan så hade ingen fått röra min skivsamling! Den var helig. Men i dagens läge är den inte så helig längre för allt går att få tag på. Min sambo och jag diskuterade det - att lite av magiken var att vissa grupper var svåra att få tag på. Idag är det inte så längre. Du kan till och med ladda ned en del låtar gratis. Jag köper hellre musiken via iTunes eller min Iphone för att få de låtar och album jag vill ha. För utan musik klarar jag mig inte, och jag vill ju givetvis gynna artisterna. Så nu ryker delar av min skivsamling. Det är en hel del kvar som jag inte kan skiljas åt pga minnen. Inte än, i alla fall. Och vilken plats det skapade i vårt hem. Härligt.

Förövrigt har jag varit och provat och hänga med finväskan igen. Den är underbar! Hon som äger affären sade något till mig som jag tyckte var bra sagt: "Om man vill ha något så det värker då ska man vänta och längta och sukta efter det - det är halva njutningen. Det är som att vara barn på nytt". Hur kul hade det varit om jag hade köpt den rakt av? Och som sagt, än har jag inte köpt den även om jag gjort det köpet i huvudet många gånger.

5 kommentarer:

thejeanettishway sa...

vad är det här för nån suverän super-duper-blogg???
kram från dalsland//

Vera sa...

Tack Jeanette!♥ (nu ska jag kika in på din blogg)

Pernilla/ekoenkelt sa...

OMG! JÖSSES VERA! Tror precis du slog ALLA rensningsrekord! Jäklar, här ligger man i lä! Sjukt bra jobbat

Vera sa...

Pernilla: Ja, det är väl inte illa, och vet du vad - det gick mycket bättre än med böckerna. Vilken befrielse helt ärligt. Men det underlättar att du kommer med tips om var jag kan rensa. Det blir lite mer som en utmaning! Härligt.

Cilla sa...

Lööööööve!