lördag 25 februari 2012

våra katter

Zombye 10 år, Britt

Doris, 3 år, Blandning av skogis, perser och huskatt

Världens finaste katter om ni frågar oss. Både två är så himla snälla även om KATT(la) kan visa en mindre fin sida mot grannkatten. Hon slåss med honom via fönstret och allt som står i fönstret ryker och går i tusen bitar. Så numera har vi knappt något som står där längre och på nätterna åker persiennerna ner. För givetvis vill grannkatten retas och hoppar upp och sätter sig på fönsterbläcket utanför vårt fönster, och Doris hon försvarar sitt revir med hull och hår. 


6 kommentarer:

Anneli Sjögren sa...

Såååå himla sköna foton på katterna!! Du borde sätta pratbubblor på bilderna med nån kul text!!! :D
Kram!!

Gabriela sa...

Vilka sötnosar <3

Sofie - EKOsmetika sa...

Haha, vilka härliga bilder! :D

Ibland sitter katter med munnen öppen sådär, och har en ganska drömsk blick. Vet du vad det betyder? Jag har alltid undrat om det är något positivt eller negativt.

Vera sa...

Jag tror inte du behöver oroa dig för att det är något negativt. Tror det handlar om att de slappnar av. Våra katter har ofta tungan hängande utanför ibland när de ligger och softar.

Malin/BilboBlueEyes sa...

Vilka söta snuttisar! :-)
Vad roligt att du fångat när de jamar/gäspar. Lyckades med det men min lilla kisse också, men tyvärr blev inte färgerna lika fina. Försöker lära mig inställningarna på kameran och den jag använde skulle man tydligen INTE ha.... Men efter att ha bråkat med bilden i Photoshop så kunde man se vad det var iallafall... ;-)

Vera sa...

Ja, de blir så himla söta och det blir en slags energi i fotot. Jag har försökt innan, men det gäller ha en kamera som är snabb på att ta kort. Nu investerade jag i en sådan för något år sedan och det blir klar skillnad. Vad har du för kamera?