måndag 16 januari 2012

polkagrisrandiga burkar


Jag var på Frälsningsarméns loppis för några dagar sedan och fann två polkagrisrandiga burkar och blev så överförtjust - vilket fynd! Så den ena får stå i köket och den andra står i hallen vid vårt lilla kontor, där vi gömmer våra pennor. Se även stringkonsollerna som vi hittade för en 100-lapp (se bilden). De var riktigt skitiga, men vi tvättade av dem, och de blev riktigt fina. Hade sedan ett hyllplan kvar från vår första stringhylla vi köpte. Så den blev perfekt i kontoret att ställa pärmar och lite annat fint på.

7 kommentarer:

Cilla sa...

Vart ligger frälsis loppis?

Vera sa...

Haha, jag vet inte. Men vi ska ta reda på det för himla vad fina saker de hade. Jag handlade dessa burkar då de hade en loppmarknad i Nordstan i samband med musik och föreläsningar via Frälsis.

Vera sa...

Förresten så ligger en loppis precis brevid "gamla Prickig katt" (där de hade flera våningar). Jag har för mig det är frälsis. Men jag är säker det måste finnas en större då jag hörde dem prata om det.

Vera sa...

Järntorgsgatan 8! Vi måste gå dit någon dag.

Cilla sa...

Ja apselut!

Jenny sa...

Åh mina föräldrar hade en sån rödvit kaffeburk! De är så fina! Det finns så mycket fina kaffeburkar, och jag som inte ens dricker kaffe längre!
Kram!

Vera sa...

Visst är de fina, Jenny! Man kan använda dess burkar till så mycket annat. Vi har pennor i en som står i vårt lilla kontor. Perfekt.