måndag 16 januari 2012

pimpa dina hörlurar

Jag har pimpat mina hörlurar till min iPhone. Jag såg en tjej på tåget  för ett tag sedan som hade fina pärlor på sina hörlurar och jag tyckte det var så himla fint (även praktiskt eftersom de inte trasslar sig heller). Jag undrade dock hur hon hade fått på dem. Sedan glömde jag bort det och av en slump landande jag på blogg där de beskrev hur man skulle göra, så jag började kreera på direkten.

Du behöver: Plastpärlor, vass, liten sax eller kniv och alternativt en skärbräda. Akta fingrarna om du använder kniv. Det tog ca 1-2 timmar för mig.


2. Skär eller klipp upp ena sidan av pärlan.


3. Böj upp pärlan på saxen (eller annat redskap). För sedan hörlurs-sladden över pärlan "gap", och dra ut saxen ur pärlan så den sluts om sladden.


4. Första pärlan på plats. Det är lite krångligt, men man får snabbt grepp om det.


5. Voilá! Här är de färdiga resultatet. Jag valde mycket pastellfärger eftersom det påminner mig om 50/60-talet och det gör mig så glad.


4 kommentarer:

ämmah sa...

åååh så fint!

Vera sa...

Ja, visst är det fint? Jag blir barnsligt glad av dem och dessutom så trasslar de inte längre vilket kunde göra mig tokig förut. ♥

Pernilla sa...

Åh, vad fint! Så ska jag nog också göra :).

Vera sa...

Do it! <3