torsdag 19 januari 2012

reflektion, teorier och cigarrer...

Just nu håller jag på att reflektera över varför Sinead o´Connor under en konsert 1992 där hon framförde Bob Marleys låt "War" höll upp ett kort på Påven och skrek till publiken: "Slåss mot den riktiga fienden". Min uppgift är att ur olika teorier förklara vad som gjorde att hon gjorde det hon gjorde. Min hjärna är trött efter en heldag i skolan så jag säger som Freud en gång sade (när han var trött på libido kanske)?:

 IBLAND ÄR EN CIGARR BARA EN CIGARR!

3 kommentarer:

Anneli Sjögren sa...

Det har nog med katolicismen att göra! Sinead o'Connor är katolik så vitt jag vet...! Påven representerar kanske allt som hon tycker är dåligt med katolicismen...!!
Men jag gissar bara...!! :P

Anneli Sjögren sa...

Missade den lilla rutan igen...!! :P

Vera sa...

Ja, det var ett perspektiv. Ett annat var att påven symboliserade hennes pappa. Ett annat att hon är lesbisk och påven inte godkänner det. Ett annat var att hon fått positiv feedback när hon gjort något revolterande innan.. Ja, det fanns många perspektiv... (nu var det ju vår fria tolkning - inte något som är sant).