torsdag 26 januari 2012

the law of attraction?

foton lånade från nätet

Ni som följer min blogg vet att jag blivit förälskad i Petal to the Metal "Sasha" bag från Marc Jacobs. Det är verkligen inte jag att köpa något så dyrt. Men, nu är det så här situationen är och jag kan verkligen inte stå emot känslan för jag VILL verkligen ha den, efter ha hängt med den några gånger i affären. 

Idag fick jag min slutlön (OB:n från december) som jag trodde skulle bli ca 1000 kr, så jag hade räknat med det. Jag fick 4599 kronor. 4599-1000 kr är 3599 kr. Alltså så fick jag 3 599 kr mer än vad jag förväntade mig, och vad är det som kostar just 3 599 kr? Väskan! Jag kanske ser det jag vill se, men jag tänker faktiskt unna mig att köpa den som en present till mig själv. För ett bra jobb! Ska givetvis gå och hänga med den lite till i helgen och se om den fortfarande vill till mig - annars sätter jag in pengen på sparkontot givetvis.

8 kommentarer:

Jenny / Ekomamma i stan sa...

Jag har en "dyr" väska, och känner ibland att jag som miljömedveten får försvara det. Men faktum är att jag tycker att min dyra väska ÄR just väldigt miljömedveten.

För det första är det den enda handväska jag har köpt ny, och jag vet att sköter jag den väl så kommer den att hålla många många år. Inga "en väska om året från HM" alltså (vilket i långa loppet skulle bli lika dyrt). För det andra är den tillverkad i Europa, dvs kortare transporter och strängare regler kring tillverkning.

Bra tycker jag!

Vera sa...

Ja, jag kan känna igen känslan att man som miljömedveten ska vara miljömedveten hela tiden (det är därför jag skriver om det öppet - för att visa att vi också är mänskliga ibland). Och jag är helt inne på din linje - om du tänker använda den i flera år framåt så är det ju bättre än att du köper 10 billiga väskor på HM (som inte är ett dugg miljömedvetna). Jag skulle väl i och för sig kunna köpa en miljövänlig väska, men jag har inte fallit för någon. Det ska ju kännas rätt. Sedan har jag funderat hit och dit och jag vill ju inte impulsköpa en väska för att fylla ett hål, utan jag har ju tänkt på vad det är som gör jag vill ha den. Men jag är ju en "gammal" rockbrud med tatueringar och jag tyckte fåglarna och dragkedjan känns väldigt "oldschool" fast på ett chict och klassiskt sätt. That´s me liksom.

Får jag fråga vad du har för väska? *nyfiken*

thejeanettishway sa...

wow!
vilket flöde lady - vilken grej...
så klart du ska köpa väskan för pengar du inte räknat med :)
helt underbart juh...
jag fick i juli månad en innestående lön på 16.000 kr jag "glömt" mitt i en omstörtande separation och flytt två gånger på en månad. jag köpte bl a en tvättmaskin till lägenheten vi bor i nu. den är guld.
klart sådana pengar ska "investeras"!
lycka till med väskan. om jag tittar riktigt noga så ser jag att det står ditt namn litegrann där till vänster... uppe i hörnet...
hi hi hi ♥

Vera sa...

Ja, jag tycker mitt namn står på den också i ett litet hörn. Vi måste ha samma "glasögon". ;) Men ja, jag vill ha den och så finns det en sida i mig som inte vill ha en sådan dyr väska. Men köper jag den så kommer jag ha den i fler år och då kommer den ju bli miljövänlig eftersom jag inte köper massa nya väskor som jag faktiskt gör nu emellanåt, även om de flesta är loppisväskor.Men det känns som väskan ska hamna hos mig. Det kan väl inte vara en slump? Jag har dessutom sålt ut massa på tradera (för väskans skull) och fått ihop några hundralappar som jag kan sätta in på sparkontot. Jawohl, ska dra en sväng idag och kolla väskan. Vem vet vad som händer?

Anneli Sjögren sa...

Åh, jag förstår din vånda och ditt resonemang!! Men visst känns det lite som att universum pekar åt väskans håll för din del...!!
Lycka till med att göra rätt val för dig!! ♥ KRAM!!

Vera sa...

Tack Anneli. Jag har inte varit och kollat väskan idag utan ska dit imorgon tänkte jag. Annars hade jag nog köpt den bara för jag kan. Detta lär säkert bli den enda gång jag köper en sådan dyr väska antagligen med tanke på priset. Om jag köper den. Kram

Jenny / Ekomamma i stan sa...

Som svar på vilken väska jag har kan jag avslöja att det är en mullberry bayswater. Den känns helt jag.

Vera sa...

Jag anade att det kunde vara en Mulberry. Ska kolla hur den ser ut med en gång! *nyfiken*