torsdag 26 januari 2012

såpa bort med havsbris

bild lånad från Grummes hemsida


Jag har äntligen hittat Sjöbris såpan! Jag älskar doften av såpa och eftersom vi är studenter nu så får vi hålla oss till lite billigare alternativ (annars gillar jag danska Maison Belle´s rengöring också) - dock har vi ALLTID en flaska såpa hemma oavsett. För såpan är överlägset bäst och doftar så gott. Men det är ju härligt med lite variation ibland. Så nu blir det lite havsbris emellanåt också, så vi kan längta rejält efter saltstänk och havsbris. Vilken är din favorit?

8 kommentarer:

Anneli Sjögren sa...

Det enda rengöringsmedlen jag använder är diskmedel och toarengöringsmedel - Ecover för det mesta...! Sen använder vi såna där microfiberdukar till nästan allting annat och då behövs bara vatten. Men ibland har jag i lite aromaolja i städvattnet så det ska lukta lite gott! :D

Vera sa...

Är de bra mikrofiberdukarna? (eller helt uppenbarligen, så borde de vara det eftersom du nämner det)! Ja kör såpa i toan också - så länge man gör det regelbundet så är det inga problem tycker jag. Jag använder ju även vinäger, bikarbonat och citron emellanåt också.

Anneli Sjögren sa...

Ja, jag gillar dem!!
Men de flesta microfiberdukarna jag har är av märket Enjo, ett märke som säljs på homepartys. De är lite annorlunda än de man köper i vanliga affärer.
http://www.enjo.net/#/se/koep-enjo-produkter/koep-enjo-produkter-p_-hemdemo
Här ovan var en länk jag hittade när jag googlade på Enjo. Du kan säkert hitta ännu mer om du letar!
Kram!!

Vera sa...

Ska genast checka upp den. TACK!

ämmah sa...

citronsåpan gillar jag! älskar doften. men sjöbris låter ju nice också :)

Vera sa...

Ja, den är grym den med! Körde en flaska sedan var jag ganska trött på den. Lär säkert bli samma med havsbris! Jag återkommer alltid till den vanliga "gröna såpan". ♥

Anonym sa...

Citronsåpan! Och hur hade jag lyckats missa din blogg här?? Nåja, nu är jag här i alla fall.

Vera sa...

Välkommen hit Anna!♥ Jag skrev ju förut på företagsbloggen, men det blev inte så privat så då startade jag denna. Nu har jag vågat släppa den lös på riktigt.