onsdag 25 januari 2012

my fathers house

Den 19:e januari så var det 1 år sedan min pappa som jag växt upp med  (inte min biologiska) försvann från denna jordyta. Det är så tomt utan honom. Jag saknar hans kramar, hans potatismos som han gjorde med elvispen så det blev som lim, hans livserfarenhet och hans bruna ögon (och förbannat mycket mer givetvis). Jag åkte förbi stället idag som jag träffade honom för sista gången. Vi hade varit på jul på Liseberg och han och hans fina sambo pussades sött under misteln, och vi klappade renar. Sedan så satt vi på hotellets lobby och drack en Irish Coffée och pratade om livet. Jag såg han hade blivit smalare, men han var vid gott mod. Någon månad senare var han död. Du fattas oss så himla mycket älskade fader, och för din skull går livet vidare. 


4 kommentarer:

thejeanettishway sa...

så fint skrivet :)

Jenny / Ekomamma i stan sa...

Vad jag blev tårögd av att läsa det här. Har själv förlorat min pappa så jag vet att det är tufft. Kram!

Vera sa...

Anneli Sjögren sa...